Wygoda i bezpieczeństwo – automatyka i siłowniki do bram

siłowniki do bram

Osoby posiadające swój dom zwykle mają także ogrodzenie, z którym ściśle wiąże się wjazd. Brama manualna chociaż mniej kosztowna od mechanicznej, na dłuższą metę jest też mniej komfortowa. Można wyimaginować sobie zamykanie wjazdu w siarczyste mrozy albo upalne lato.

Z tego powodu coraz więcej osób zastanawia się nad nabyciem bramy automatycznej. W poniższym poradniku wskażemy, na co skierować uwagę kupując bramę mechaniczną. Typy wjazdówNa rynku istnieją 3 uniwersalne typy bram garażowych: uchylne, segmentowe oraz roletowe. Pierwsze z nich są najmniej kosztowne ze względu na nieskomplikowaną konstrukcję a także prosty montaż. Uchylają się w górę, gdzie niższa partia wychodzi niedużo na zewnątrz garażu oraz statystycznie mają szerokość około trzech metrów. Kolejny rodzaj wjazdów jest droższy, jednak są szczelniejsze a także nie absorbują obszaru przed garażem, co łączy się też z większą długością, która wynosić może nawet do sześciu metrów. Specjalistyczne siłowniki do bram zastosowane we wjeździe zapobiegają samoczynnemu zamykaniu się bramy. Ostatni rodzaj bramy, tak zwany rolowanym, zajmują niewiele miejsca, gdyż działają w taki sposób, jak rolety okienne. Tego typu bramy zbudowane są z wąskich profili, które zawijają się w czasie otwierania w pudełku zamieszczonym nad garażem. W komplecie bramy roletowej jest motor elektryczny, chociaż można ją zamykać też manualnie przykładowo w momencie uszkodzenia. Jednak, co nie jest szokiem, piloty do bram są wygodniejsze. Automatyka do bram, czyli typu siłownikówNa rynku dostępne są trzy typowe typy siłowników do bram: z silnikiem śrubowym, z ramieniem łamanym oraz częściowo ukryte pod nawierzchnią ziemi. Pierwszy siłownik stosuje się we wszelkich bramach skrzydłowych. Drugi zaś powoduje, iż bramę porusza przegubowy element ramion.

Trzeci zaś jest najdroższy, a jego montaż narzuca konieczność dodatkowych, niesamowicie pracochłonnych prac, przez co siłowniki te nie cieszą się dużą popularnością. Stosuje je się najczęściej w przypadku, gdy nie chcemy, by siłowniki były widoczne..